fbpx

Ενδιαφέρον

Πανελλήνιες 2023: Πέντε συμβουλές για το διάβασμα του τελευταίου μήνα πριν τις εξετάσεις

today08/05/2023 23

Background
share close

Μπαίνουμε στην τελική ευθεία για τις Πανελλήνιες 2023 και εδώ είναι μερικές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν!

Ο χρόνος για τις Πανελλήνιες 2023 έχει αρχίσει να «μετράει» αντίστροφα. Το Πάσχα 2023 έχει ήδη παρέλθει και μάλιστα χθες Δευτέρα (24/4) τα σχολεία άνοιξαν μετά τις πασχαλινές διακοπές. Ωστόσο, οι υποψήφιοι και οι υποψήφιες των φετινών πανελλαδικών έχουν εδώ και καιρό ξεκινήσει την προετοιμασία τους κάνοντας τις απαραίτητες επαναλήψεις της ύλης των μαθημάτων στα οποία θα εξεταστούν πανελλαδικώς, προκειμένου να εισαχθούν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Υπενθυμίζεται πως η έναρξη των Πανελληνίων έχει οριστεί για την 1η Ιουνίου για τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ), ενώ στις 2 Ιουνίου αναμένεται η έναρξη των πανελλαδικών για τους υποψήφιους και τις υποψήφιες των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ). Έτσι μένει περίπου ένας μήνας για την έναρξη των Πανελληνίων και οι υποψήφιοι/υποψήφιες έχουν ξεκινήσει τις τελευταίες και αρκετά εντατικές επαναλήψεις της ύλης των μαθημάτων, στα οποία θα εξεταστούν πανελλαδικώς.

Αν λοιπόν ανήκεις και εσύ στους υποψήφιους και τις υποψήφιες που θα δώσουν Πανελλήνιες τον Ιούνιο, τότε παρακάτω έχουμε μερικές συμβουλές για την επανάληψη της ύλης.

1.Χρονοδιάγραμμα
Ίσως είναι κλισέ συμβουλή, αλλά καλό θα ήταν «να έχεις πρόγραμμα». Ο μήνας πριν τις Πανελλήνιες είναι αρκετά σημαντικός, αφού αυτή είναι η στιγμή να λύσεις μικρές απορίες που σου δημιουργούνται, να τελειοποιήσεις όσα έμαθες και να «καλύψεις» τυχόν κενά. Για να γίνει αυτό είναι σημαντικό τώρα που γνωρίζεις την ύλη -και άρα τι πρέπει να κάνεις επανάληψη- να αφιερώσεις μία ώρα, ώστε να βγάλεις ένα χρονοδιάγραμμα.

Το χρονοδιάγραμμα της επανάληψής σου καλό θα ήταν να είναι ρεαλιστικό και να φροντίσεις ώστε να υπάρχει χρόνος για να δώσεις έμφαση σε ό,τι σε δυσκολεύει. Παράλληλα, είναι σημαντικό να γίνεις πολύ σαφής με το χρόνο και τις προθεσμίες που θα βάλεις για να «βγάλεις» ένα συγκεκριμένο κομμάτι της ύλης, ώστε να διαβάσεις εγκαίρως όσα πρέπει και γενικώς να τηρήσεις το πρόγραμμά σου κατά γράμμα.

2. Επιβράβευση
Η ψυχολογία, ειδικά το τελευταία διάστημα πριν δώσεις, παίζει αρκετά σημαντικό ρόλο. Ένας έξυπνος τρόπος, ώστε να διαβάζεις σωστά, μεθοδικά και να βγάζεις τον απαραίτητο «όγκο» της ύλης, ενώ παράλληλα θα διατηρείς το ηθικό σου ακμαιότατο είναι η επιβράβευση. Έτσι, το διάβασμα θα έχει και λίγη διασκέδαση μέσα. Μπορείς λοιπόν κάθε φορά που θα «βγάζεις» ένα συγκεκριμένο αριθμό σελίδων, θα λύνεις συγκεκριμένες ασκήσεις ή θα γράφεις από ένα συγκεκριμένο βαθμό και πάνω σε ένα τεστ, να επιβραβεύεις με έναν όμορφο τρόπου δεν θα σε αποπροσανατολίζει.

Αν για παράδειγμα «βγάλεις» ένα δύσκολο ή μεγάλο κεφάλαιο ιστορίας στον προβλεπόμενο χρόνο, μπορείς να επιβραβεύσεις τον εαυτό σου βλέποντας ένα επεισόδιο από την αγαπημένη σου σειρά ή πηγαίνοντας μία βόλτα. Με αυτό τον τρόπο θα συνδέσεις την επίτευξη των στόχων σου στο διάβασμα με κάτι ευχάριστο και έτσι, όχι μόνο θα διαβάζεις αλλά θα «τονώνεις» τη διάθεσή σου και παράλληλα θα χαλαρώνεις όσο προετοιμάζεσαι για τον επόμενο «γύρο» διαβάσματος (και άρα, μία νέα επιβράβευση).

3. Μαρκαδόροι και άλλες «τεχνικές» επανάληψηςΌσο διαβάζεις για πρώτη φορά ένα μάθημα, μάλλον επικεντρώνεσαι περισσότερο στην κατανόησή του. Κάνοντας την επανάληψή σου όμως εντοπίζεις «μελανά» σημεία που είτε δεν είχες διαβάσει τόσο καλά είτε τελικά δεν κατάλαβες τόσο καλά όσο νόμιζες. Έτσι, σκοπός είναι να δώσεις σημασία στις λεπτομέρειες και να θυμηθείς κάποια πράγματα που ίσως έχεις ξεχάσει. Για αυτό τον λόγο μπορείς να τονίσεις τα σημαντικά πράγματα που δεν είχες παρατηρήσει από την αρχή υπογραμμίζοντάς τα με μαρκαδόρους, αν δεν το έχεις κάνει ήδη.

Παράλληλα, μπορείς να κρατήσεις μικρές σημειώσεις «επεξήγησης» δίπλα από τα «δύσκολα» σημεία χρησιμοποιώντας διάφορα χρώματα, ώστε να «αποτυπωθεί» καλύτερα η πληροφορία στο μυαλό σου. Ακόμη, μπορείς να κάνει τον δάσκαλο σε κάποιο άλλο άτομο και να προσπαθήσεις να εξηγήσεις ό,τι δεν έχεις καταλάβει (ακόμη και τη μαμά σου). Τέλος, μία καλή ιδέα που θα μπορούσες να εφαρμόσεις είναι όσο διαβάζεις για το κάθε μάθημα να κρατάς τα σημαντικότερα στοιχεία του κάθε κεφαλαίου γράφοντάς τα σε μικρές κάρτες. Έτσι, όταν θα κάνεις την επανάληψή σου τις πραγματικά τελευταίες ημέρες, θα είναι ευκολότερο για σένα να διαβάσεις τα πιο σημαντικά.

4. Ύπνος και διατροφή
Ένα μεγάλο λάθος που κάνουν πολλοί τόσο στις Πανελλήνιες όσο και στην εξεταστική και σε άλλες εξετάσεις που καλούνται να δώσουν είναι το διάβασμα χωρίς ύπνο και ξεκούραση. Ο ύπνος είναι ένα από τα βασικά «συστατικά» της επιτυχίας στις εξετάσεις, αφού αν διαβάζεις αδιάκοπα και χωρίς ξεκούραση, τότε θα αργείς να κατανοήσεις πράγματα, ενώ είναι πιθανό να μην καταλαβαίνεις τίποτα από ένα σημείο και μετά. Παράλληλα, αν όταν διαβάζεις έχεις ξεκουραστεί το μόνο σίγουρο είναι πως η συγκέντρωσή σου θα αυξηθεί και άρα το διάβασμά σου θα είναι πιο αποδοτικό. Επιπλέον, ο ύπνος αυξάνει την παραγωγικότητά σου, με αποτέλεσμα να είσαι σε θέση να διαβάσεις αυτά που θέλεις καλύτερα και σε πιο σύντομο χρονικό διάστημα.

Φυσικά, μαζί με τον ύπνο πάει «πακέτο» και η σωστή διατροφή, αφού τα οφέλη της είναι πολλά και δεν περιορίζονται μόνο στο διάβασμα. Ελπίζουμε να έχεις γενικότερα μία σωστή και ισορροπημένη διατροφή θα βοηθήσει, αλλά όσο πλησιάζει η μεγάλη ημέρα προσπάθησε να συμπεριλάβεις στη διατροφή σου λαχανικά και φρούτα (κατά προτίμησης εποχής) που έχουν βιταμίνες. Παράλληλα, καλό είναι καλό να τρως και ξηρούς καρπούς, όπως είναι τα καρύδια, τα αμύγδαλα που δίνουν πολλή ενέργεια και σε βοηθούν να παραμένεις συγκεντρωμένος/συγκεντρωμένη στο διάβασμά σου.

5. Διάλειμμα και γυμναστικήΌπως είπαμε και πιο πάνω δεν είναι και τόσο σώφρον να διαβάζεις αδιάκοπα. Έτσι, είναι σημαντικό να κάνεις ένα διάλειμμα επιβραβεύοντας τον εαυτό σου για όσα έχει διαβάσει και παράλληλα προετοιμάζοντάς τον για το επόμενο «round» διαβάσματος. Καλό θα ήταν να προσθέσεις και λίγη γυμναστική στο πρόγραμμά σου. Άλλωστε, πλέον η άνοιξη είναιν εδώ και είναι αρκετά εύκολο να προσθέσεις λίγη ώρα άσκησης στο πρόγραμμά σου.

Για παράδειγμα θα μπορούσες να πας για τρέξιμο για μία ώρα ή για περπάτημα, ενώ αν δεν θέλεις να φύγεις από το σπίτι σου μπορείς να κάνεις απλές ασκήσεις βλέποντας σχετικά βίντεο στο YouTube. Αυτό θα βοηθήσει τη διάθεσή σου να «ανέβει» και την ποιότητα του ύπνου σου (και άρα και του “ξύπνιου” σου) να βελτιωθεί. ‘Ετσι, η γυμναστική σε συνδυασμό με τον ύπνο θα σού «χαρίσουν» ένα «δυνατό» boost και θα ενισχύσουν την αφομοίωση των νέων γνώσεων. Παράλληλα, θα βοηθήσουν τη συγκέντρωσή σου κάνοντας το διάβασμά σου καλύτερο ποιοτικά.

πηγη : neolaia.gr

Written by: Χρύσα Μαλάμη

Rate it

0%